A jelenlét hatalma

Kategória: Olvasószoba | 0
Theta Healing

A félelem gátol a cselekvésben? Tudatosítsd a félelmet, vizsgáld meg alaposan, töltsd el figyelmeddel, légy jelen benne! Így elválaszthatod egymástól a félelmet és gondolkodásodat.

A jelenbeli tudatosság gyakorlásával mélyülni fog benned a nyugalom és a béke érzete. Ami azt illeti, ez a mélység feneketlen, s szétárad benned a belőle születő öröm is: a Létezés öröme.

Az a cselekedet, amelyik belátásból ered, sokkal hatékonyabb, mint amelyik a negativitásból.

Az egyik leghatékonyabb spirituális gyakorlat a fizikai formák végessége feletti meditáció, beleértve saját testedet is. A fizikai forma feloszlik, és nincs többé. Maguk a gondolatok is meghalnak. Ám Te – isteni jelenlétként – mindig itt maradsz. Ragyogva és teljesen éberen.

Belső békéd foka mutatja meg, hogy meddig sikerült eljutnod a figyelem gyakorlásában.

Figyeld meg azt a számtalan módot, ahogyan a szorongás, az elégedetlenség és a feszültség egy-egy felesleges ítélet formájában felmerül benned – önnön valója leplezéseként, és a Most tagadásaként.

Figyeld meg, mennyire ragaszkodsz nézeteidhez és véleményeidhez! Egy vita vagy konfliktus során vizsgáld meg, mennyire váltál védekezővé, és érezd agressziód erejét, amikor rátámadsz a másik emberre! Tapasztald meg azt a mentális-érzelmi energiát, amely ama törekvés mögött húzódik, hogy bebizonyítsd az igazadat és a másik tévedését, aztán engedd el ezt az erőt, amely a hatalomért harcol.

Ha eljutsz a jelenlét bizonyos szintjéig, többé nem lesz szükséged a negativitásra, amely mindig arról beszél, mire is van szükséged még az életedben – ám amíg ez a negativitás veled van, használd fel! Amikor észleled, hogy valamilyen formában feltámad benned, ne tekints rá hibaként, hanem inkább segítő jelként, amely arra emlékeztet, hogy fokozd a jelenlétedet.

Ha kihívással kerülsz szembe – márpedig ez mindig így van – tedd szokásoddá, hogy először is eggyé válsz vele, majd amennyire csak tudsz, tested belső energiamezejére összpontosítasz.

Ha nehézséget okoz számodra megélni az érzelmeidet, kezdj koncentrálni tested belső energiamezejére! Érezd a testedet ebből a nézőpontból! Ha így teszel, összekapcsolódsz az érzelmeiddel.

Ha panaszkodsz, áldozatot csinálsz magadból. Ha kimondod, amit gondolsz, erőd teljében lehetsz. Változtass hát a helyzeteden valamilyen cselekedettel vagy a valóság kimondásával. Lépj ki a szituációból, vagy fogadd el! Minden más őrültség.

Légy úgy jelen, mint önnön elméd szemlélője. Szemlélője saját gondolataidnak, érzelmeidnek és számtalan helyzetben létrejött reakcióidnak! Ügyelj a gondolatokra, érezd az érzéseket, és figyeld a reakciókat! Így fedezed fel magát a megfigyelő jelenlétet, az elmetartalom mögötti csendes szemlélőt.

Megállíthatod az aggodalmaskodást egyszerűen azzal, hogy tudatosítod az adott pillanatot. Tedd tudatossá a légzésedet! Érezd, ahogy a levegő átjárja a testedet! Érezd belső energiameződet!

Tehernek érzed, hogy azt kell tenned, amit teszel? Tele vagy kimondatlan nehezteléssel a hozzád közelállókkal szemben? Értsd meg, hogy az általad sugárzott energia ártalmas, és éppúgy megfertőz téged is, mint a környezetedet.

Vedd észre, ha egy cselekedetre több figyelmet tudsz fordítani! Inkább erre figyelj, mint az elérni kívánt eredményre. Szentelj teljes figyelmet mindennek, amit a pillanat hoz! Ez magában foglalja a tökéletes elfogadást is, hiszen nem lehet egyszerre teljes figyelemmel fordulni valami felé, és ugyanakkor elutasítani azt.

Szólj hozzá!