Vissza ide: Advaita témakör
Kosár megtekintése “Sámánhangok” a kosárba helyezve

Srí Ramana Maharsi

Tudatos halhatatlanság

Nincs készleten

2950 Ft2360 Ft20%

Nincs készleten

Kiadó: , 00

Oldalszám: 244

Kötés típusa: Kartonált, füles borító

Fordító: Veszprémi Krisztina

ISBN: 00

Műfajok: , ,

 

Az egész világon egyre ismertebbé váló Srí Ramana Maharsit, aki tizenhat éves korában felismerte a világ alapjául szolgáló legfőbb Valóságot, India legnagyobb szentjei között tartják számon. A nyugati gondolkodók is nagyra becsülik életét és mély tanítását, Paul Brunton róla szóló híres könyve, az India titkai számos kiadást megért. Srí Ramana Maharsi sugárzóan egyszerű életének nagy részét a dél-indiai szent hegy, az Arunácsala közelében töltötte. Az igazság számtalan őszinte keresője részesült áldásában, és ismerte meg tanítását: Te a határtalan tudatosság vagy, amely teljes és szabad. Hogy felismerd valódi természetedet, légy csendben. Tökéletesen csendben.

„Ramana Maharsi szellemi nagysága emberek milliónak szolgál útmutatóul.”

Őszentsége a Dalai Láma

„Ő az óceán, mi pedig a beléömlő folyók vagyunk.”

Ánandamají Má

„A Maharsi egyszerűen az Abszolútból, az Önvalóból, a legtisztább Ürességből szól, amely az egész megnyilvánult világ célja és alapja, s mindeközben mégsem különbözik attól a világtól.”

Ken Wilber

Jelen kiadás a nagy bölcs születésének százhuszonötödik évfordulójáról kíván megemlékezni. Ajánljuk e kötetet mindazoknak, akik a világ és önmaguk igaz természetének felismerését tűzték ki maguk elé.

 

„Az Önvaló felismeréséről vagy Isten eléréséről beszélünk – az időben. Nincs azonban semmi elérendő. Már most is az Önvalóban létezünk, s olyan sem lesz soha, hogy közelebb lennénk Istenhez, mint most vagyunk. Örökké áldottak, az Önvalóban létezők, a végtelen most vagyunk. Tudatosságunk töretlen, folytonos és örökkévaló. Májá, önhipnózis azt képzelni, hogy most mások vagyunk. Ébreszd fel önmagad ebből a hipnotikus állapotból! Az ego áltatja magát azzal, hogy két én létezik: az egyik, amelyiknek most a tudatában vagyunk [a személy], és a másik, a magasabb, az isteni, amire majd egy nap ráébredünk. Ez nem igaz. Csak egyetlen Önvaló létezik, amely teljesen tudatos most és mindörökké. Számára nincs múlt, jelen vagy jövő, mert túl van az időn.”

Részletek a könyv előszavából

Százhuszonöt éve, hogy 1879-ben megszületett egy kis dél-indiai faluban a modern India és az egyetemes gondolkodás egyik legnagyobb alakja, Srí Ramana Maharsi. Korunk egyik legkiemelkedőbb szentje iskolás fiúként, egy váratlan halálélmény hatására ismerte fel önmaga – indiai kifejezéssel Átmanja, azaz Önvalója – azonosságát a végső Valósággal, az abszolútummal. Ez az azonosság életének hátralévő ötvennégy esztendejében soha el nem hagyta, s éppen ez az, ami szavai rendkívüli erejét adja. Srí Ramana Maharsi ismertsége nem kis részben éppen e könyv két szerkesztőjének köszönhető. Paul Brunton fiatal, kétkedő angol újságíróként azért utazott Indiába, hogy saját kezűleg leplezze le a „különböző jógík és fakírok szemfényvesztését”. Útja során azonban – önmaga számára is váratlanul – spirituálisan rendkívül fejlett emberekkel találkozott, akik közül a legnagyobb hatást a dél-indiai bölcs (risi), Srí Ramana Maharsi tette rá. A vele való találkozás átformáló erejű élménynek bizonyult Brunton számára. Indiai tapasztalatáról és a Maharsival való találkozásának részleteiről az 1934-ben megjelent A Search in Secret India című könyvében számolt be (mely magyarul India titkai címen jelent meg, már a harmincas években, Baktay Ervin szakavatott fordításában). Ez a könyv egy csapásra ismertté tette a Maharsit – és természetesen a szerzőt is – Nyugaton, és számtalan keresőt vezetett és vezet el mind a mai napig a nagy bölcshöz.

A Tudatos halhatatlanság másik szerkesztője, Munagala Venkataramiah, 1896 szeptemberében azzal a hírrel tért haza falujába, hogy egy bráhmin fiú, aki a szomszédos iskolában tanult, elszökött otthonról. Akkor még nem sejthette, hogy mintegy húsz évvel később találkozni fog a szökevénnyel, sőt Srí Ramana életének utolsó évtizedeiben mellette is lesz majd, hogy lejegyezze a bölcs és az őt felkeresők között elhangzott beszélgetéseket. Ezekből az összegyűjtött beszélgetésekből állt össze a Talks with Sri Ramana Maharshi (Beszélgetések Srí Ramana Maharsival), melyet nemcsak a Ramana-irodalom, hanem a modern spirituális irodalom egyik legfontosabb művének tartanak. Érdemes megjegyezni, hogy Venkataramiah a tamil, a telugu, a szanszkrit és az angol nyelvet is kiválóan ismerte.

    • ELÕSZÓ A MAGYAR KIADÁSHOZ 7
    • 1. A MINDENNAPI ÉLETRÕL 11
      Általános kérdések * Mások segítése * Az étrenddel kapcsolatos megjegyzések * Az állatokról * Brahmacsarja és szexualitás * Szannjásza (lemondás) * Nehézségek az ösvényen * Munka * Szenvedés
    • 2. JÓGA ÉS PRÁNÁJÁMA 42
      A kundaliní és a csakrák * A jógán túl
    • 3. A MEDITÁCIÓ GYAKORLÁSA 60
      Összpontosítás * Az elme * A meditáció és az Ön-kutatás * A meditáció tárgyai * Dzsapa * A meditáció és a Szív * A meditáció és a karma * A meditáció és az Önvaló
    • 4. SZAMÁDHI 89
    • 5. AZ ELME 95 A gondolat * Az intellektus és a tanulás * A könyvekrõl
    • 6. AZ EGO 109
    • 7. A HÁROM ÁLLAPOT 121
    • 8. MÁJÁ ÉS KÁPRÁZAT 136
      Az idõ és tér illúziója * A „mentalizmus“ elmélete
    • 9. SZÜLETÉS ÉS HALÁL 145
      Újraszületés és a halál utáni lét
    • 10. A VALLÁS CÉLJA 156
      Szabad akarat és karma * Önátadás * Teremtés
    • 11. GURU ÉS SZENTSÉG 171
      A guru szükségessége * A guru állapota * A guru és a világ * A guru kegyelme * A csend
    • 12. AZ ÖNVALÓ 200
      Önvaló és nemtudás * A Szív
    • 13. A FELISMERÉS 218
    • 14. A VÉGSÕKIG VITT MISZTICIZMUS SZÜKSÉGESSÉGE 229
    • SZÓJEGYZÉK 235